غلامحسین توکلی دادستان طبس:

احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است با مقوله جرم هر چند کوچک باشد به شدت برخورد می کنیم

طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا:از آن جهت که احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است، با مقوله جرم هر چند کوچک باشد به شدت برخورد می کنیم

همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان طبس به جمع خبرنگاران آمد و با ارائه گزارشی از روند کاری سال گذشته در حوزه کاریش با رسانه ها سخن گفت.


دادستان طبس گفت: دستگاه قضایی کشور همواره بر اطلاع رسانی شفاف و فرهنگ سازی ماندگار در جامعه تأکید دارد و این نشان از چهره صادقانه دستگاه قضا با ملت عزیزایران اسلامی است.


"غلامحسین توکلی" افزود: تلاش کرده ایم در چهارچوب قانون، آنطور که شایسته مردم عزیز شهرستان طبس بوده است در استقرار امنیت و آرامش اجتماعی و تحقق خواسته های بحق مردم حرکت کنیم.


وی گفت: از آن جهت که احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است، با مقوله جرم هر چند کوچک باشد به شدت برخورد می کنیم و باید اذعان کنم که گاهی یک سرقت در شهرستان اگر از کمترین خسارت مالی هم برخوردار باشد ولی بازهم حس ناامنی را برای جامعه بوجود می آورد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه قضایی شهرستان طبس در جرمهای سرقت و قاچاق مواد مخدر بالاترین پرونده را دارد که تاکنون 119 سارق و 688 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده اند.


وی با اشاره به بحث حجاب و عفاف گفت: من با کلمه "بدحجاب" مخالفم و افراد یا با حجاب هستند یا بی حجاب و در مجموع بی حجابی علاوه بر گناه، جرم محسوب می شود و در حوزه قضایی شهرستان با قاطعیت برخورد می کنیم.


دادستان طبس تاکید کرد: مواد مخدربلایی خانمانسوز است که دارد جوانان و جامعه ما را به فنا می برد و این همان شبیخون فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و باید رسانه ها در این رابطه تلاش مضاعف داشته باشند، که امروز بسیاری از خانواده ها دراین مقوله غافل و بی اطلاعند.


این مقام عالی قضایی شهرستان گفت: اگر شخصی در پی ارتکاب جرم دستگیر و روانه زندان می شود، اول باید به اصلاح او و بعد هم به خانواده اش توجه داشت، لذا در همین راستا بطور دوره ای و در فاصله زمانی کوتاه در جلسات شورای طبقه بندی زندان طبس حاضر می شوم و ضمن رسیدگی به مشکلات زندانیان در مورد مرخصی آنان و تشویق اشخاص اصلاح شده با مشورت مسئولان ندامتگاه تصمیم گیری می کنیم و از طرفی برای رسیدگی به وضعیت خانواده های زندانیان با تشکیل انجمن حمایت، سعی کرده ایم درحد توان به آنان رسیدگی کنیم که در این راه دست خیرین را به همکاری با انجمن حمایت از خانواده های زندانیان طبس می فشاریم.


"غلامحسین توکلی" افزود: قاضی در جامعه اسلامی با در نظر گرفتن خدا و اعمال قانون همواره استقلال خود را حفظ کرده و ضمن ارتباط دوستانه با مدیران و مردم در برخورد با هنجارشکنان قاطعانه عمل می کند و به مردم بزرگوار طبس اطمینان می دهم که در راستای استقرار امنیت اجتماعی با هیچکس مماشاتی نداشته و لحظه ای آرام نخواهم گرفت و همواره قضات و مجموعه دادگستری شهرستان در کنار مردم عزیز در ایجاد جامعه ای در خور شأن فرهنگ منطقه تلاش خواهند کرد.


گفتنی است: این نشست خبری با پاسخ دادستان طبس به سوالات خبرنگاران پایان یافت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا